Kamis, 19 November 2015

Tumbuhan Penting daripada Marsh

Tumbuhan Penting daripada Marsh

Ia sentiasa amazes saya untuk melihat kepelbagaian persekitaran tumbuhan. Tumbuhan paya menghabiskan semua atau sebahagian besar daripada kehidupan mereka di dalam air, dalam kedua-dua persekitaran yang segar dan garam. Tumbuhan ini adalah pelbagai dan sebahagian daripada mereka adalah sangat berguna. Walaupun selepas mereka meninggal dunia, mereka boleh memberi manfaat, kerana sepanjang zaman tumbuhan ini menjadi gambut, yang berharga untuk banyak tukang kebun.

1) belukar: Jika anda sudah biasa dengan kisah Nabi Musa, anda boleh mengiktiraf tumbuhan ini. Jacobed dipakai untuk membuat bakul bayi Musa menunggang ke dalam tangan anak perempuan Firaun. Ia telah digunakan untuk pelbagai tujuan, terutamanya dalam tenunan. Kepala benih, apabila mereka membuka, mempunyai biji sama untuk turun dan telah digunakan untuk bantal barangan, dan lain-lain Hardstem belukar mempunyai pucuk boleh dimakan dan rizom.

2) Cattail: Cattails digunakan cara yang sama seperti belukar, dengan tenunan dan makanan. Debunga dan akar yang boleh dimakan jika disediakan dengan betul. Mereka juga adalah kit pertolongan cemas. Ia boleh digunakan sebagai tuam untuk luka, luka terbakar, gigitan, menyengat dan lebam. Ia juga boleh dijadikan obor.

3) Ekor kuda: Penggunaan tradisional tumbuhan ini adalah sebagai diuretik. Ia juga telah disyorkan sebagai rawatan untuk osteoporosis, batu karang, jangkitan saluran kencing dan kuku rapuh. Hanya terdapat satu kajian ke atas ekor kuda untuk osteoporosis, tetapi ia tidak diatur dengan baik. Kajian itu menunjukkan bahawa herba ini sebenarnya boleh bekerja, tetapi lebih banyak penyelidikan perlu dilakukan. Terdapat dua jenis ekor kuda, dan salah seorang daripada mereka adalah toksik. Jika anda tidak tahu apa yang kelihatan kedua-duanya, ia adalah yang terbaik untuk membeli dari sumber yang boleh dipercayai. Ekor kuda juga boleh menyebabkan tahap thiamine anda jatuh. Anda mungkin mahu mengambil multivitamin yang baik jika anda memilih untuk menggunakan herba ini.

4) Marshmallow: Ini adalah salah satu herba kegemaran saya. Pada suatu masa dahulu, sap dari akar digunakan untuk membuat marshmallow, tetapi apa yang anda dapati di pasaran diperbuat daripada sirap jagung. Walaupun tumbuhan adalah manis dan boleh digunakan dalam pencuci mulut, kilang itu dinilai oleh pakar herba kerana ia boleh membantu sakit tekak dan masalah penghadaman. Ia kot tekak, esofagus, perut dan usus, menghentikan kesakitan.

5) Willow: Sebelum aspirin telah dicipta, jika anda mempunyai sakit kepala, anda menggunakan kulit pokok willow. Ia mengandungi bahan kimia yang sama yang terdapat dalam pil, dan telah digunakan untuk pelbagai jenis sakit kecil dan kecederaan. Ia boleh diambil secara dalaman dan digunakan secara topikal. Kanak-kanak dan mereka yang alah kepada aspirin harus mengelakkan willow. Jika anda mempunyai gout atau anda pada regimen aspirin, anda mungkin mahu untuk mengelakkan ia, juga.

Ia adalah idea yang baik untuk memeriksa dengan doktor anda sebelum mengambil sebarang makanan tambahan herba. Beritahu doktor apa yang anda ambil, kedua-dua makanan tambahan dan ubat-ubatan dan apa-apa keadaan perubatan yang sedia ada. Ini akan membantu anda mengelakkan kesan sampingan dan interaksi herba / dadah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar