Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Home Untuk Demam Lepuh atau luka terbuka Sejuk Merawat Sememangnya

Pemulihan Home Untuk Demam Lepuh atau luka terbuka Sejuk Merawat Sememangnya

Lepuh demam atau kudis sejuk yang sangat tidak menyenangkan bagi pesakit dan bahagian yang paling teruk ialah mereka adalah disebabkan oleh virus yang tidak meninggalkan badan anda selepas penyembuhan, tetapi kekal di sana dan diaktifkan semula secara berkala. Jika anda mempunyai lepuh demam sekali, anda kemungkinan besar akan mempunyai mereka lagi. Virus ini biasanya menjadi asas apabila badan anda menjadi lemah. Selain daripada kelihatan sangat tidak baik, kudis sejuk juga sangat menyakitkan dan mengganggu.

Walau bagaimanapun terdapat beberapa rawatan rumah untuk demam lepuh yang boleh membantu anda menghadapi kesakitan dan gatal-gatal. Sesetengah daripada mereka juga memendekkan tempoh keadaan ini dan mendapatkan anda membuangnya lebih cepat. Malangnya, lepuh demam juga merebak dengan cepat, jadi apabila terjejas oleh mereka tidak mencium sesiapa sahaja dan menggunakan peralatan makanan yang berasingan.

Berikut adalah senarai ubat rumah yang paling biasa untuk lepuh demam. Pilih satu yang nampaknya lebih sesuai untuk anda dan juga mempertimbangkan untuk mencuba rawatan rumah lebih kudis sejuk sebelum membuat keputusan yang mana satu adalah yang paling berkesan.

1. Ice disapu pada kawasan yang terjejas selama sepuluh minit setiap jam memberikan kelegaan dari gatal-gatal dan kesakitan.

2. jus atau buaya Aloe gel adalah berkesan jika digunakan apabila rasa kesemutan yang biasanya mendahului lepuh demam kerana ia boleh menghalang perkembangan mereka.

3. Satu beg teh panas juga merupakan ubat rumah yang berkesan untuk lepuh demam; digunakan dengan kerap ia boleh membuat mereka hilang dalam beberapa hari.

4. Garam biasa ditekan pada kudis sejuk untuk beberapa kali sehari, walaupun yang pedih sedikit, mempunyai hasil yang hebat.

5. Vaseline adalah penyelesaian yang baik jika lepuh telah menjadi keras kerana ia akan melembutkan mereka dan mengelakkan keretakan dan pendarahan.

6. ekstrak Mint mempercepatkan proses penyembuhan.

7. St John Wort minyak juga mempercepatkan proses penyembuhan dan memberikan bantuan segera.

8. minyak Bergamot dicampur dengan minyak kayu putih mengurangkan kesakitan dan rasa panas apabila digunakan pada lepuh.

9. Tepung jagung pes perlu digunakan pada kudis dengan swab kapas.

10. Witch hazel juga dikenali sebagai salah satu ubat rumah yang terbaik untuk luka sejuk.

Seperti yang anda boleh lihat, terdapat banyak penyelesaian yang anda boleh cuba untuk menghilangkan atau sekurang-kurangnya mengurangkan kudis sejuk. Sebelum mencuba mana-mana daripada ubat rumah untuk lepuh demam, pastikan anda tidak alah kepada bahan-bahan. Meningkatkan keberkesanan ubat-ubatan ini rumah dengan menghapuskan daripada makanan diet anda seperti coklat, kacang, bijirin, kacang atau oat kerana ia mengandungi bahan-bahan yang mencetuskan luka sejuk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar