Kamis, 19 November 2015

Buasir Rawatan - 7 Peraturan untuk Ikut Untuk Relief Rapid

Buasir Rawatan - 7 Peraturan untuk Ikut Untuk Relief Rapid

Kebanyakan orang tahu buasir kerana buasir yang merupakan perkara yang sama tetapi apa yang kebanyakan orang tidak tahu ialah 4 di 10 akan mengalami buasir di suatu tempat dalam hidup mereka dan itulah sebabnya rawatan buasir yang berkesan adalah sangat diperlukan.

Apabila buasir berlaku ini adalah dari pembengkakan saluran darah di dalam rektum. Buasir boleh sama ada luaran atau dalaman. Banyak kali mereka yang mengalami buasir dalaman tidak sedar bahawa mereka mempunyai mereka sehingga mereka melihat beberapa pendarahan selepas menggunakan bilik mandi.

Kadang-kadang orang tidak akan mengalami apa-apa darah di semua tetapi kebanyakan kali buasir dalaman ditolak keluar (terutamanya selepas lulus najis) dan ini adalah Whats dipanggil buasir luaran. Buasir luaran boleh menjadi sangat menyakitkan.

Rawatan buasir yang berkesan diperlukan tetapi terlalu ramai orang tidak akan bercakap mengenainya. Ia adalah keadaan yang sangat umum dan orang-orang yang mempunyai buasir fikir orang akan melihat mereka seperti mereka mempunyai beberapa jenis STD tetapi mereka tidak boleh lebih salah.

Gatal-gatal terutamanya tanda pertama buasir dan dengan itu adalah beberapa mukus. Mukus adalah apa yang menyebabkan gatal-gatal di tempat pertama. Apabila ada darah, ini adalah terutamanya daripada najis menjadi terlalu besar dan keras (sembelit).

Pembedahan adalah pilihan pertama orang mencari tetapi berita besar adalah bahawa terdapat alternatif terbukti di luar sana kerja itu, jika tidak lebih baik.

Rumah rawatan buasir mempunyai kadar yang menakjubkan dan di sini adalah beberapa:
Pelembut najis - Dengan sering menggunakan pelembut najis akan membantu lulus najis lebih mudah yang seterusnya memberikan tekanan yang kurang pada urat rektum.

Serat diet yang kaya - Dengan diet zaman moden, orang hanya tidak mendapat serat yang cukup. Dengan makan lebih banyak serat ini akan menghalang sembelit dan seterusnya melegakan tekanan pada rektum. Sesetengah makanan yang tinggi serat adalah bijirin penuh, buah-buahan dan sumber terbaik adalah sayur-sayuran berdaun hijau.

Air - Dua liter air mengesyorkan. Ini mungkin kelihatan banyak terutamanya semasa musim sejuk tetapi ini satu cara yang berkesan untuk mencegah buasir. Ini benar-benar bukanlah rawatan buasir tetapi pencegahan. Oleh air minum secara teratur ini akan mengepam badan membuang lebih mudah dan seterusnya telah usus bersih dan mengekalkan badan yang terhidrat.

Latihan harian - Sekali lagi, ini adalah terutamanya pencegahan. Dengan bersenam selama dua puluh minit sehari, 3 atau 4 kali seminggu akan menjaga sistem anda di cek dan kesihatan anda secara keseluruhan.

Sitz Baths - Air panas mandi akan membantu untuk mengurangkan saiz buasir dan pada masa yang sama melegakan kesakitan. Ini adalah rawatan buasir baik untuk buasir luaran.

Krim farmaseutikal - Ini adalah besar untuk melegakan gatal-gatal dan kerengsaan tetapi tidak akan menetapkan punca masalah ini iaitu apa yang kita mahu.

Ice - Satu lagi rawatan buasir yang seolah-olah memberi buasir mengalami kelegaan segera memohon ais terus ke buasir. Ais itu memberikan kelegaan penyejukan dan membantu mengurangkan bengkak.

Anda perlu tahu bahawa anda tidak akan mencapai untuk menetapkan punca masalah ini tetapi anda perlu menerima keselesaan sedikit lebih daripada menggunakan atas rawatan buasir rumah.

Jika anda tidak mencari bantuan daripada mana-mana rawatan buasir di atas dan gejala berterusan atau menjadi lebih teruk anda perlu menghubungi doktor anda untuk rawatan pilihan yang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar