Kamis, 19 November 2015

Relief Pantas Untuk Sembelit dalam Kanak-kanak

Relief Pantas Untuk Sembelit dalam Kanak-kanak

Kebanyakan kanak-kanak pada masa kini tidak mempunyai makanan seimbang disebabkan oleh gaya hidup pantas. Kebanyakan ibu bapa tidak mempunyai masa yang cukup untuk menyediakan atau memasak makanan untuk anak-anak mereka bahawa mereka memilih makanan segera. Makanan yang dihidangkan di restoran tidak mempunyai nutrien yang mencukupi dan vitamin yang diperlukan oleh anak anda. Inilah sebabnya mengapa sembelit pada kanak-kanak adalah sangat umum. Adalah dinasihatkan bahawa anda memberi makan anak-anak anda dengan makanan yang sihat dan mereka minum air yang banyak setiap hari untuk mengelakkan dehidrasi. Jika mereka membangunkan tabiat makan yang buruk, mereka lebih cenderung untuk mendapat masalah kesihatan seperti sembelit.

Membuang air besar menjadi sukar jika najis sukar untuk menghapuskan dari badan. Jika sembelit anak anda menjadi lebih kerap, ini adalah sesuatu yang anda perlu memberi perhatian kepada. Ia akan menjadi lebih sukar untuk anak-anak anda untuk mengeluarkan najis dan toksin lain di dalam badan mereka jika ia kekal lebih lama daripada biasa. Ini gangguan pencernaan juga melibatkan ketidakselesaan fizikal lain seperti sakit perut dan loya.

Kadang-kadang cirit-birit boleh berlaku selepas sembelit tetapi itu tidak bermakna bahawa anda telah meletakkan satu pengakhiran kepada sembelit. Ini adalah semata-mata najis baru yang telah ditubuhkan sebagai cirit-birit. Jika perkara-perkara ini sisa kekal di dalam tubuh anak anda untuk tempoh masa yang panjang, ia adalah lebih mudah terdedah kepada masalah kesihatan yang serius. Najis anak anda mungkin menerima kesan jika dia mempunyai berat badan yang dramatik dan menonjol abdomen. Apabila tentera anak anda membuang air besar, dia boleh juga pendarahan. Ini boleh diubati dan dicegah dengan memastikan bahawa anak anda mengekalkan diet yang wajar.

Salah satu punca sembelit ialah dehidrasi. Pastikan anak anda mempunyai air yang secukupnya di dalam badannya dengan membiarkan dia minum sekurang-kurangnya enam hingga lapan gelas air setiap hari. Anak anda juga harus mengelakkan makanan yang tinggi lemak dan gula. Jika dia mempunyai keinginan untuk pergi ke bilik rehat, menggalakkan beliau untuk berbuat demikian. Dia akan dapat membangunkan tabiat pergi ke tandas setiap hari. Ia juga disyorkan bahawa anda membiarkan anak anda menyertai dalam beberapa aktiviti untuk merangsang pergerakan usus beliau. Apa-apa bentuk senaman yang terus dia sentiasa di mana sahaja akan lakukan.

Jus epal juga merupakan rawatan yang sesuai untuk najis kesan. Walau bagaimanapun, jika sembelit anak anda menjadi teruk, doktor anda akan mencari jalan untuk mengepam semua toksin yang telah pun membina di dalam tubuh anak anda. Dia boleh memberi beberapa preskripsi ubat seperti laksatif ringan dan minyak mineral. Pencahar boleh membahayakan jadi pastikan bahawa anda mendapat kebenaran doktor apabila anda memberikan ini kepada anak anda.

Senaman, makanan yang seimbang dan pengambilan cecair yang mencukupi dapat mencegah sembelit pada kanak-kanak. Walau bagaimanapun, jika anak anda masih mengalami sembelit walaupun gaya hidup yang sihat, tidak teragak-agak untuk mendapatkan nasihat doktor supaya dia boleh memeriksa jika terdapat penyakit lain yang perlu dirawat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar