Minggu, 22 November 2015

Manfaat Madu Manuka Dijelaskan

Manfaat Madu Manuka Dijelaskan

Apabila membincangkan pelbagai manfaat Manuka Honey adalah penting untuk pertama dapat memahami apa dan dari mana, madu ini berasal dari.

Manuka madu adalah madu yang lebah membuat dari memakan bunga Manuka belukar, semak ini Manuka adalah belukar asli ditemui di New Zealand.

Madu secara umum telah lama dikenali untuk kualiti ubat, tetapi madu yang diperolehi daripada belukar Manuka telah didapati mempunyai tahap yang tinggi anti-bakteria, anti-oksida dan anti-radang. Profesor Molan telah membelanjakan lebih dua puluh tahun mengkaji madu Manuka dan telah membangunkan satu sistem untuk mengkategorikan ciri-ciri antibakteria. Memandangkan tidak semua madu mengandungi tahap yang sama manfaat, orang-orang yang berbuat demikian, yang disebut sebagai Active Manuka Honey.

Nama Profesor Molan berikan kepada sistem tubuhnya Faktor Manuka Unik (UMF) dan umumnya semakin tinggi UMF lebih baik manfaat anti-bakteria. Diiktiraf tahap UMF yang terbaik adalah dari 10 dan ke atas. Madu dengan UMF yang tinggi yang untuk menjadi cemerlang dalam penyembuhan luka dan ulser dan sesungguhnya New Zealand Syarikat Comvita, telah menubuhkan perniagaan eksport berkembang maju membekalkan kuah rawatan perubatan menggunakan sifat-sifat penyembuhan semula jadi Active Manuka madu.

The UMF adalah tanda dagangan berdaftar dan dengan itu jelas apa-apa Madu Manuka Aktif yang boleh didapati di pasaran dan mempunyai tanda dagangan yang dilampirkan kepadanya, anda boleh yakin kualiti yang terapeutiknya.

Manfaat tidak terhad untuk hanya kegunaan luaran pada badan, sesungguhnya ujian perubatan telah membuktikan kejayaan dalam merawat bakteria H Pylori yang jika tidak dirawat, boleh membawa kepada pembangunan ulser perut. Masalah penghadaman secara umum semua boleh dibantu dengan penggunaan harian sudu meja Active Manuka Honey dengan UMF 10 ke atas.

Manfaat lain adalah kesan menenangkan ia mempunyai apabila kita mengalami sakit tekak; kacau sedikit madu ke dalam cawan panas teh atau segelas air dan sifat-sifat anti-radang bantuan madu melegakan kesakitan. Sesungguhnya banyak orang menggunakan sesudu madu ini dalam kopi mereka, teh secara rutin dan mendapat manfaat daripada kedua-dua kemanisan semula jadi dan kualiti yang berfaedah penghadaman.

Oleh kerana bilangan besar Manfaat Madu Manuka dan hakikat bahawa ia adalah produk semulajadi tanpa sebarang kesan sampingan yang buruk, banyak produk telah dikeluarkan ke pasaran yang menggabungkan madu. Produk-produk ini terdiri daripada produk kecantikan, rawatan jerawat, dengan pelbagai ubat pencernaan dan boleh dibeli di kedai tempatan anda atau melalui internet.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar